zondag 19 mei 2013

Een nieuwe oude tafel met positieve energie.

Kijk nu wat ik heb........
In mijn kleine achterkamer heeft deze prachtige tafel een plek gevonden.
Betekende wel dat er veel andere zaken moesten wijken......
Dat er verschrikkelijk opgeruimd moest worden.......
Dat de kast naar de andere kant van de kamer moest.....
Dat mijn blauwe-verzamel-borden-en allerhande andere zaken-kast opgedoekt moest worden.....
Dat het raam open moest om daardoor de tafel naar binnen te tillen.......


Technisch gezien blijft het de tafel van Vriend......
Dat vind ik fijn, dat er iets van hem bij mij staat....



Moet je je voorstellen, ik kan alles laten liggen en toch gewoon aan tafel eten.
Dat kon namelijk niet. Al lang niet meer.

En deze tafel is niet zomaar een tafel.
Hier zijn besluiten genomen, hier is heftig aan vergaderd.
Om de wereld beter te maken.
Om de cacao-boeren een eerlijke prijs te geven.
Om slaaf-vrije chocolade te maken.


Aan deze tafel is het besluit genomen om repen niet langer in keurige stukjes te verdelen.
Om ongelijke stukjes te maken.


Deze tafel is langzaam te klein geworden, omdat het goed gaat met Tony......en dat is een verheugend bericht vind ik.

Jaha....dit is wel even de oude tafel van Tony Chocolonely.

Vriend was in Amsterdam bij Tony en  mocht hem hebben, mits hij hem meteen meenam.
2,60 m. achterin een Caddy......en met de deuren open is hij vervoerd, van Amsterdam naar Drenthe.
Gewoon de IJssel over, tussen de hunebedden door.
En nu staat 'ie bij mij.
En daar ben ik trots op.

Samen met de tafel kwam ook het jaar-ver fair-slag van Tony.
En omdat wij vorig jaar in de klas een reep hebben verdeeld en daarover naar Tony geschreven..........(ik vertelde over Vriend en veel repen in zijn auto en toen belden we hem en nam hij repen voor ons mee) staan we ook nog in het jaar-fair-slag.

Je snapt het al: hier is het linkje

Tot slot nog even een weetje (en je kunt er heeeeeeeeeeel veel vinden op de site)
Hebben jullie wel eens een reep van Tony Chocolonely moeten verdelen?
Welnu, het zijn niet zomaar bedachte stukjes.....

Is dit ook een beetje reclame? Ik geloof het wel, maar ik vind het kunnen. 



4 opmerkingen:

  1. Heerlijke chocolade!!! En wat een prachtige tafel!! Zeker bijzonder om die in huis te hebben! Geniet van alle ruimte! Bedankt voor je boekje nog!! Lieve groetjes Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig; een tafel met een verhaal, een missie... en een beetje reclame ;) Gave log Madelief, enne, ik vind het kunnen hoor! Tony mag absoluut gesteund worden!! Nog een fijne tweede Pinksterdag, en nu met dit miezerige weer wordt het vast genieten van die tafel, hi hi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave tafel met geweldig verhaal!
    Dit doet me denken aan Sjakie en de chocoladefabriek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah heb jij nu gewoon een Tony tafel, gaaf zeg.

    BeantwoordenVerwijderen