dinsdag 7 mei 2013

Over het fenomeen 'eerst kijken, dan kopen' en voorbereiding III

Vandaag heb ik de vachten die ik had maar eens voor de dag gehaald.
Ik moet toch ook naar een plasticbox-en systeem om allerlei verschillende stukken vacht goed te kunnen opbergen.

De vacht die ook na het wassen en kaarden niet helemaal fris rook heb ik buiten gelegd.





Van één vacht ben ik tot de conclusie gekomen dat strootjes één ding is, maar een overdaad aan strootjes me doet besluiten de boel weer in een zak te stoppen....geen beginnen aan.

Ik ga een schapenboer zoeken en een goede verstandhouding opbouwen zodat ik zeker weet dat wat ik koop ook goed is. Betty Stikkers geeft die tip (naast een aantal andere) in de laatste Vezel. Vroeger had ik dit blad ook, maar toen zag het er nog niet zo mooi uit en heette het de 'spin- en verfkrant'. Een mooi tijdschrift is het nu.(klik hier)



Gek hè, je werkt met natuur-materiaal, weet dat de kwaliteit kan verschillen en toch zit je je dan te ergeren tussen de wol, op de grond in het zonnetje.















Mijn tuinkabouter heeft geen last van mijn ergernissen..........
Die kijkt blij de wereld in tussen de geraniums (gerania......geranié??) die mijn vader vorige week meebracht. En ondertussen spin ik nog snel twee klossen vol, want 2 kilo red ik nog niet hoor!


En ineens bedenk ik me, dat alles wat ik zo op orde had, ineens wanordelijk voelt omdat het nu allemaal in de auto moet. Zie ik op de blog van haar dat zij zoveel gebeitst heeft.....dat ik ineens twijfel of ik wel voldoende heb.
Ik heb 800 gr. wol gebeitst met 15% aluin.
De rest (1100 gr) is ongebeitst. Desnoods beits ik ter plekke nog.
Nou ja, we zullen het morgen allemaal zien. Hebben we ons niet verschrikkelijk veel te erg verheugd? En menigeen toch een beetje afgunstig gemaakt? Er kwam wel heel veel reactie op onze verfavonturen. Daar wil ik  iedereen hierbij dan voor bedanken en ik realiseer me heel goed, dat we er zonder verfverslag niet vanaf gaan komen. Dus fototoestel moet ook mee.....o ja, en mijn paraplu. Voor het geval dat!

2 opmerkingen:

  1. Veel succes morgen! Ik ben erg benieuwd naar de resultaten! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een bekend fenomeen, die strootjes! Vre - se - lijk! Dit gaat toch niet over de vacht die je laatst via mij kocht? Laat het me dan weten want dan krijg je een nieuwe! Gisteren heb ik bij dezelfde boer een heleboel nieuwe gehaald van schapen die net uit de wei kwamen deze keer;-). Veel plezier en succes vandaag met wolverven. Ik kijk uit naar je verslag!

    BeantwoordenVerwijderen